fredag 7. januar 2011

Nå har jeg blitt en del av den nye digitale sosiale verden.

Det er noe som heter at man "lærer så lenge man lever". Det skal være sikkert og visst. Med denne bloggen logger jeg meg herved på den nye digitale sosiale verdenen. Hva betyr så det? Jo for en kommunikasjonsrådgiver er det viktig å ha forskjellige relasjoner til et omfang av personer. Dessuten er det artig å diskutere ulike tema med forskjellige kompetansepersoner. Som forskningen anbefaler trenger vi et ukjent antall relasjoner for å oppleve tilhørighet i en gruppe eller nettsamfunn. I dette nettsamfunnet vil vi oppleve grader av intimitet og tillitt. Så hvorfor ikke ta en prat ansikt til ansikt? Jo det vil være like viktig som før, men her på nettet vil vi kunne nå flere og ulike former for relasjoner!

Hvor gøy det kommer til å bli overlater jeg til "omstendighetene". Nå har det seg slik at jeg for tiden deler  jobben med å være excecutive-master-student på BI med muligheten og være aktiv på sosiale medier. Dette som en ledd i å kunne anbefale en "fremdragende måte" å kommunisere på, bl.a gjennom sosiale medier. Gjennom en fasinerende karriære har jeg lært meg til at "vegen blir til mens jeg går". Da refererer jeg til at jeg er i ferd med å justere karriæren fra å være en kompetanseperson på merkevarer til å bli en kompetanseperson på integrert (også digital) kommunikasjon, for å bygge merkevarer (meg selv og potensielle produkt og tjenester). Målrettet, engasjert, nyskapende og nyansert er kjerneverdiene jeg har jobbet etter. Dette var også en av flere årsaker til at mitt private selskap ble hetende Strategisk Visjon. Her driver vi strategisk prosjektledelse, bygging av strategiske (kan godt være sosiale og digitale) plattformer i virksomheter og gir råd om hvordan mest effektivt kommunisere. I arbeid gjennom dette selskapet har jeg hatt anledning til å jobbe med strategiske problemstillinger jeg nok ikke hadde kunnet jobbe med som "fast ansatt" i en tradisjonell merkevarevirksomhet - i eller som leder av markedsavdelingen.

For dem som slår følge med meg videre, kan jeg love en interessant reise som også vil gi oss svar på hva som driver oss til å fokusere på bruk av sosiale medier når vi skal bygge relasjoner med omverdenen, målgrupper, kunder og interessenter. Jeg håper flere vil ha nytte av mine oppdagelser og bli inspirert i egen måte å kommunisere med omverden på.

Som et sidetema vil jeg stadig vekk komme innom emnet VELFERD. Dette temaet som vel opptar de fleste, ikke minst meg selv. Jeg er evig opptatt likhe muligheter for alle som vil. For å få til debatt og målrettet fokus tror jeg vi må dyrke nyansene og avlede til åpenhet om "hva som egentlig foregår der ute". Så skal vi se om vi ikke får perspektivene såpass på plass at det blir en konstruktiv diskusjon og problemløsning.

Jeg ser frem til fortsettelsen. For dem som vil følge meg videre, er jeg også på Facebook (Hanne Tiller), Twitter (@45something) og Linkedin. Vi snakkes og connectes:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar